הקדמה לקטגורית המתכונים

בישול זה לא האהבה הגדולה שלי, בכל רגע נתון אני אעדיף לאפות משהו- לשחק עם הבצק בידיים, לטעום מהשוקולד המומס ומהקצפת כשהם בדרך להפוך לקינוח משגע.. אבל מה לעשות, אי אפשר לחיות על עוגות ועוגיות (למרות שהייתי רוצה!). למזלי הבישול מתחלק  בין הנפשות הפועלות, ככה שאני לא צריכה להתמודד איתו על בסיס יומי, וכשאני צריכה לדאוג שיהיה מה לאכול – כמעט תמיד אני מכינה מתכונים פשוטים וזריזים, שלא דורשים הרבה התעסקות (חוץ ממידי פעם כשבא לי להשקיע),  אבל הם טעימים (ומזינים… יותר מעוגיות..).

כאן מקובצים המתכונים ה"שמישים" שלי, אלה שאני מכינה בקביעות, שולפת כשמתחשק משהו לארוחת ערב או כשצריך להביא כיבוד לאיזה מפגש. חלק גדול מהם אלה מתכונים שאספתי עם השנים, מהאינטרנט, מספרים ועוד כלמיני, ונשארו כי הם טובים (כמובן עם הקרדיט למקור ממנו הגיעו).

אני כותבת מתכונים כמו שהייתי רוצה לקרוא אותם- עם הסברים מפורטים, שימנעו ככל האפשר התלבטויות ותהיות בזמן ההכנה, אבל בתכל'ס- ההכנה ממש קצרה והשלבים פשוטים.  הכמויות והזמנים בד"כ ניתנים לשינויים- בהתאם למה שאוהבים (ועם כמה שתמיד לא הבנתי את הסבתות שנתנו לי מתכונים "לפי העין", וחשבתי שהרבה יותר פשוט לתת כמויות- מסתבר שגם אני מבשלת לפי מה ש"נראה נכון" ו"מרגיש מתאים"…), זה תמיד תלוי אם צריך להאכיל משפחה עם ילדודס או זוג וכמה רעבים, איזה תבלינים אוהבים ולא אוהבים וכמה בא לגוון…  אז אני אציע את האופציות החביבות עלי ואתם תוכלו להפוך את זה בקלות לגרסה החביבה עליכם.

שיהיה בתאבון!

כתיבת תגובה

