אורז אדום וטעים עם קישואים

"אז מה אוכלים היום?"

עוד פעם פסטה? קוסקוס? אורז? אבל אכלנו אורז כל השבוע שעבר…

שנות הלימודים באוניברסיטה לא עשו טוב במיוחד לתזונה שלי. כיכבו בה במיוחד ירקות קפואים שהופשרו ושודכו לקצת רוטב סויה, פסטה בלי רוטב, חביתה… כל מה שאפשר להכין מהר-מהר, או לחטוף לתוך התיק רגע לפני שהאוטובוס בורח. (ולמרבה המזל, היו גם סטוקים של אוכל ביתי קפוא, באדיבות אמא וסבתא, שהצילו אותי לגמרי 🙂 ).

במשך השבוע, כששנינו היינו חוזרים מאוחר, בלי חשק או כוח להכין משהו (עזבו להכין, קודם להחליט, ואז ללכת לסופר לעשות קניות, ורק אז להתחיל להכין…), מתים מרעב וחייבים להספיק לקרוא עוד שני מאמרים למחר, הבחירה היתה בין פסטה לאורז, ולקוסקוס, כשממש רצינו לגוון (וגם זה עם קיצורי דרך כמו להרתיח את המים בקומקום לפני ששמים אותם בסיר 😉 ). כמובן שהתפריט הזה נמאס מתישהו, והאמת, די מהר.

טוב, מן הסתם הסיפור הזה מוכר לסטודנטים רבים…

בתואר השני כבר היה לפעמים טיפ-טיפונת יותר זמן, ונכנסו שדרוגים שכבר היה אפשר לקרוא להם ארוחה (משם מגיעים רבים מהמתכונים בקטגוריית המתכונים המהירים-הקלים-והטעימים בבלוג).

אחד מאותם שדרוגים היה האורז האדום הטעים-טעים של "בישולה", שגיוון את חוויית האורז. הוא שונה מאורז שמכינים עם רוטב עגבניות וקישואים ליד (גם אופציה טעימה בהחלט אך דורשת יותר השקעה וזמן), והטעם שלו מזכיר לי אוכל של בית ושל פעם, למרות שאף אחת מהסבתות שלי לא הכינה אורז אדום כזה…

חוצמיזה שבהכנת אורז אני בד"כ ממש גרועה, זה תמיד או נשרף לי או הופך לקוו'ץ' מעודף מים,             אבל האורז הזה תמיד מצליח לי 🙂

קישואים עם אורז /שולה מודן (מתוך הספר "בישולה" הראשון):  (הערות שלי בסוגריים.)

חומרים:

3 כפות שמן

1 בצל, חתוך לקוביות

כוס אורז (במקור אורז מאורך ושטוף, אני מכינה בד"כ עם אורז פרסי לבן וילך טוב גם עם סוגי אורז אחרים)

3 קישואים (במקור קלופים, אני מוצאת שאין בזה צורך), חתוכים לקוביות

קופסה קטנה (100 גר') של רסק עגבניות (אני ממליצה לשים יותר, כמעט כפול)

2 כוסות מים

1 כפית אבקת מרק עוף

1/4 כפית מלח

1/4 כפית פלפל שחור

1/2 כפית סוכר

2 כפות פטרוזיליה קצוצה (מאוד מוסיף, אבל אם אין הולך גם בלי)

הכנה:

מחממים בסיר גדול את השמן, ומטגנים את הבצל, להזהבה (ואפילו קצת השחמה, בשביל הטעם).

מוסיפים את האורז, ומטגנים כמה דקות (תוך בחישה מידי פעם).

מוסיפים את שאר החומרים, מערבבים ומביאים לרתיחה. מכסים, מבשלים על אש קטנה 10-15 דק' עד שכל הנוזלים יתאדו.

משאירים את הסיר מכוסה כ-10 דק' נוספות, לסיום הבישול וספיגת טעמים.

כדאי לוודא במהלך הבישול שיש עוד מספיק מים והאורז לא נשרף (אני בד"כ שמה אפילו קצת יותר מים ממה שכתוב). אפשר להוסיף מעט מים רותחים אם נראה שחסר. בסוף הבישול כן אפשר לתת לאורז "להיתפס" קצת בתחתית הסיר, זה החלק הכי טעים…

בתאבון!

כתיבת תגובה

