לביבות תפוחי אדמה ופרמז'ן



20141218_150719

אני כל כך אוהבת את חג החנוכה. את אור הנרות, את השירים, את ההתכנסות המשפחתית, את זכרונות הילדות השמחים שנשזרים בזכרון החג: הסביבונים, מטבעות השוקולד של דמי החנוכה, הויטראז'ים הצבעוניים שמקשטים את החלונות (כך היינו עושים בקיבוץ) וצבעי הכסף והזהב שרק בחנוכה היינו זוכים לצייר בהם בגן, וכמובן- את הסופגניות והלביבות.

20141218_151011

אני לא נוהגת להתעסק עם טיגון בד"כ (אני קצת מפחדת מההתעסקות עם השמן הרותח), לא מכינה שניצלים  ומעולם לא הכנתי סופגניות… (אבל אני יכולה להמליץ לכם על הטובות ביותר שאפשר לקנות, מידי שנה אני בודקת בדקדקנות ובגרגרנות את ההיצע של הקונדיטוריות המובילות 🙂 ). אבל בשנה האחרונה דווקא התחלתי להתיידד עם הלביבות, אני משתמשת במחבת עמוקה יחסית עם כמות לא גדולה של שמן, וגיליתי שאם מרימים את המחבת מהאש וממתינים כמה שניות לפני שהופכים את הלביבות אז יש פחות סיכון שהשמן יקפוץ (וליתר בטחון אני גם מטה קצת את המחבת ככה שהשמן יהיה בקצה שרחוק מהיד שלי, מה שבטוח…).

אז הידידות החדשה הזו הניבה מתכון ללביבות עדינות ורכות, עם טעם של חג. תוספת הפרמז'ן והגבינה הצהובה הופכת אותן לשוות ממש.

לביבות תפוחי אדמה ופרמז'ן

כ-25 לביבות בינוניות

חומרים:

4 תפוחי אדמה די גדולים

2 ביצים

מעט מלח

5 כפות גדושות קמח תופח

2-3 כפות פרמז'ן מגורר

2-3 כפות גבינה צהובה מגוררת (טל העמק או משהו דומה)

שמן קנולה לטיגון.

ההכנה:

מגררים את תפוחי האדמה בפומפייה דקה. זו העבודה העיקרית במתכון, אם יש לכם מעבד מזון עם אופציה לגירור דק הרווחתם 🙂

נפטרים מעודפי הנוזלים (אני פשוט גיררתי מעל מסננת והנוזלים טיפטפו ישר לקערה שמתחת).

מוסיפים את הביצים, הקמח, הגבינות והמלח ומערבבים היטב במזלג.

מחממים שמן במחבת, בעזרת כף יוצקים מהתערובת לביבות קטנות ומטגנים אותן הלביבות משני הצדדים. (הוסיפו מעט שמן למחבת בין טיגון לטיגון, זה מונע מהלביבות להיחרך).

מניחים על נייר סופג לספיגת עודפי השמן, מגישים חם, מומלץ עם שמנת חמוצה ליד. (אם הכנתם מראש את הלביבות, כמוני, אפשר לחמם אותן 3-4 דקות במחבת בה טוגנו, זה נותן אפקט של "עכשיו יצאו מהמחבת").

חג שמח!!

 

20141218_151039

 

 

2 מחשבות על “לביבות תפוחי אדמה ופרמז'ן

להשאיר תגובה

