מאפים אישיים של בצק עלים, קרם פיסטוקים, גבינת עיזים ופרי


השילוב הזה עלול להישמע מעט משונה, אבל הוא מוצלח במיוחד: בצק עלים, קרם פיסטוקים, גבינת עיזים ופירות טריים. המאפים האלה אלגנטיים וחגיגיים, מעט מתקתקים אבל הם לא מהווים קינוח אלא יותר פתיח לארוחה שמבשרת את הקיץ (אצלנו הוא כיכב בארוחת שבועות), או לארוחת קוקטייל 🙂 .

קל להכין אותם: חותכים את הבצק, מכינים את הקרם בדקה במעבד מזון, מסדרים את הגבינה והפירות ואופים.

מאפה בצק עלים עם קרם פיסטוקים, גבינת עיזים ופרי

חומרים (לכ-22 יחידות בגודל בינוני):

מגוון פירות שאוהבים: תאנים דובדבנים ומישמשים (בעונה), אפרסקים ונקטרינות (נצלו עכשיו רגע לפני שנגמר..), אגסים, ואפילו תותים לנועזים . אפשר גם דובדבני אמרנה (דובדבנים מיובאים מאיטליה, מושרים באמרטו. ראו הערה בסוף).

1 חב' בצק עלים, מופשרת (רצוי על בסיס חמאה)

1 גליל גבינת עיזים, כמו "פרומעז" או מה-עז של צוריאל (הולך מצוין גם עם קממבר)

ביצה טרופה, להברשה

לקרם הפיסטוקים:

3/4 כוס (80 גר') פיסטוקים קלופים

3 כפות שקדים טחונים

80 גר' חמאה רכה

2/3 כוס סוכר

1/4 כפית מלח

כף קמח

ביצה

2 כפיות מחית פיסטוק (לא חובה)

הכנה:

  1. במעבד מזון, טוחנים את הפיסטוקים לפירורים דקים. מוסיפים את החמאה, הסוכר, המלח, הקמח, מחית הפיסטוק והביצה, ומעבדים לקבלת קרם אחיד וחלק. (כ-2 דק').
  2. בעזרת גלגלת פיצה, חותכים את בצק העלים לצורה הרצויה (ראו הערות בסוף). מעבירים את בסיסי בצק העלים לתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  3. מחממים תנור ל-190 מעלות.
  4. מרכיבים את המנה: על כל בסיס בצק עלים מניחים כפית וחצי מקרם הפיסטוקים (תלוי בגודל בסיס הבצק, לא למלא יתר על המידה כדי שלא יגלוש, ולהשאיר שוליים נקיים מקרם). על הקרם מניחים 2 פרוסות של גבינת עיזים, ועליה פרי (דובדבנים כדאי להוסיף רק לאחר האפייה). מורחים את החלק החתוך של הפרי במעט חמאה כדי שלא יתייבש באפייה.
  5. מורחים בביצה טרופה את שולי הבצק, בעדינות ובזהירות שלא למרוח את קו חיתוך הבצק כדי שהעלים לא ידבקו באפייה.
  6. אופים 10-15 דק', עד שהמאפה מזהיב (לשים לב שלא ישרף).
  7. לאחר האפייה אפשר למרוח את הפרי במעט ריבה מדוללת במים, להברקה. אם בחרתם בדובדבנים או דובדבני אמרנה- זה הזמן להוסיף אותם למנה. מגישים חם.

בתאבון!

הערות ותוספות:

את בסיסי הבצק אפשר להכין במגוון צורות. אפשר לחתוך למלבנים (הכי פשוט וזריז), או להכין "סירות" (מזכיר צורה של עלה), עוד דרך מוצלחת במיוחד היא ליצור מסגרות מלבניות, שמשוות למאפים מראה של תמונות מיניאטוריות: חותכים את הבצק למלבנים (במידות שיתאימו לגודל הפרי שבחרתם, משהו כמו 8X5 ס"מ), וחותכים גם פסים דקים וצרים שיהפכו לשוליים (באורך צלעות המלבנים). מורחים מעט ביצה טרופה על הבסיס המלבני, ומניחים את השוליים שיצרנו. גם אותם מורחים במעט ביצה טרופה, להברקה. השוליים יעלו באפייה ויצרו מסגרת. חשוב להקפיד שהביצה לא תיגע בשולי הבצק (באף חלק של השוליים) אחרת הבצק לא יעלה (אלא ישאר דחוס, כמו בבורקס).

מומלץ להקפיא לזמן קצר את גליל גבינת העיזים, כך נוח יותר לחתוך אותו.

דובדבני אמרנה ניתן להשיג בחנויות המתמחות, אני קונה בד"כ בשוק הנמל שם ניתן לקנות לפי משקל, גם בכמות קטנה (primo). יש להם טעם חזק ומיוחד, ומתיקות רבה (לכן כדאי לשים חצי דובדבן בכל מאפה כי המנה לא אמורה להיות מתוקה מידי). (במעדניית

 

מחשבה אחת על “מאפים אישיים של בצק עלים, קרם פיסטוקים, גבינת עיזים ופרי

  1. פינגבק: מאפה פילו וגבינה – לשבועות (ולא רק) | הנאות קטנות

כתיבת תגובה